Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza realizace podpory venkovského cestovního ruchu - agroturistiky v ČR prostřednictvím Programu rozvoje venkova a Regionálních operačních programů
Vojtěchovská, Simona ; Pělucha, Martin (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou realizace podpory venkovského cestovního ruchu a agroturistiky. Cílem práce je zhodnocení dosavadní finanční podpory pro venkovský cestovní ruch a agroturistiku na úrovni okresů LAU 2 z Programu rozvoje venkova a Regionálních operačních programů. Teoretická část se zabývá rozvojem venkova v kontextu Společné zemědělské politiky a cestovním ruchem, který je jedním z faktorů rozvoje ve venkovských oblastech. Praktická část je zaměřena na hodnocení dotací do venkovského cestovního ruchu a agroturistiky, jejich mikroregionální rozložení a rozložení mezi jednotlivé kategorie projektů, kterými jsou ubytovací a stravovací, sportovní, multifunkční, ostatní zařízení a stezky. Data jsou primárně získána od Státního zemědělského intervenčního fondu a z portálu risy.cz. Použité metody jsou deskriptivní, komparativní, analytické a statistické.
Analýza podpory cestovního ruchu ve venkovských obcích Jihočeského kraje v rámci Programu rozvoje venkova ČR 2007-2013
BLAŽEK, Libor
Tato práce se zaměřuje na podporu cestovního ruchu v podobě dotací soukromým subjektům. V práci je provedeno ex post hodnocení dopadů konkrétního opatření Programu rozvoje venkova 2007-2013 v Jihočeském kraji (ČR), jež bylo zaměřeno na podporu ubytovacích a sportovních zařízení. Analýza dopadu podpory na fungování konečných příjemců je provedena z hlediska míry využívání jejich služeb. V práci je stanovena úspěšnost této podpory a jsou navrženy změny ke zlepšení efektivity podpor.
Nation branding rozvojových zemí
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.
Kulturní a přírodní dědictví Posázaví-podmínky možností rozvoje cestovního ruchu
Jonáková, Lucie ; Netková, Jarmila (vedoucí práce)
Práce hodnotí přírodní a kulturně historické atraktivity na vymezeném území regionu Posázaví, základní a doplňkovou infrastrukturu cestovního ruchu.Analyzuje vhodnost území pro pěší,vodní a cykloturistiku a zkoumá možnosti pro využití území moderními formami turistiky, zejména agroturistikou,turistikou golfovou a incentivní a kongresovou.Zabývá se formami spolupráce při podpoře cestovního ruchu v oblasti a jeho podporou ze strany státu a kraje.
Analýza využití a dosavadní realizace podpory infrastruktury cestovního ruchu na venkově v ČR na příkladu opatření III.1.3 Programu rozvoje venkova ČR
Chadimová, Věra ; Pělucha, Martin (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Cílem práce je zjistit a analyzovat využití a dosavadní realizaci podpory infrastruktury cestovního ruchu na venkově v České republice na příkladu Programu rozvoje venkova ČR opatření III.1.3. Teoretická část se zabývá vymezením infrastruktury cestovního ruchu, cestovním ruchem chápaným jako jeden z faktorů rozvoje regionů a možností podpory cestovního ruchu se zaměřením na jeho infrastrukturu. Praktická část je zaměřena na podporu cestovního ruchu v rámci Programu rozvoje venkova ČR. Na mikroregionální úrovni jsou hodnoceny dotace za období 2007-2010. Zdrojem pro analyzování jsou data získaná z veřejně dostupné databáze Státního zemědělského intervenčního fondu a rozhovory se zástupci regionálních pracovišť zprostředkujícího subjektu (SZIF). V diplomové práci jsou použity metody deskriptivní, komparační a analytické. Získaná data jsou primárního i sekundárního charakteru. Hlavním přínosem práce je, na základě zjištěných skutečností, zhodnocení využití dotací pro podporu infrastruktury cestovního ruchu v rámci Programu rozvoje venkova ČR -- Podpora cestovního ruchu během 1. poloviny současného programovacího období.
Podpora cestovního ruchu na Českobudějovicku
LEXA, Stanislav
Diplomová práce "Podpora cestovního ruchu na Českobudějovicku" je zaměřena na oblast Borovan, Trocnova a okolí. V rámci práce bylo provedeno terénní šetření, které odhalilo nedostatky lokality v nejrůznějších oblastech. Byl vytvořen produktový balíček, návrh inovace nabídky a způsob podpory cestovního ruchu.
Podpora cestovního ruchu v zázemí Hluboká nad Vltavou
MACHOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v zázemí Hluboké nad Vltavou, analyzovat potřeby a požadavky návštěvníků v destinaci a vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území. Z hlediska cestovního ruchu je Hluboká nad Vltavou velice atraktivní. Největším potenciálem nabídky cestovního ruchu jsou zejména kulturně-historické atraktivity. Hlavní dominantou města je bezpochyby zámek Hluboká. Důležitou funkci zde plní také přírodní atraktivity. Rovinatá krajina v sobě skrývá nepřeberné množství cyklistických a turistických tras. Z toho vyplývá, že město Hluboká nad Vltavou, vedle historického, kulturního a přírodního potenciálu, disponuje také řadou sportovních nabídek, jež mohou návštěvníci města využít. K sportovním aktivitám v destinaci patří například cykloturistika, pěší turistika, koupání, golf, jezdectví, tenis, volejbal a další.
Podpora cestovního ruchu na Modravsku
KLEČACKÁ, Simona
Cílem práce bylo popsat oblast Modravy z hlediska nabídky cestovního ruchu {--} rozsah a kvalitu, zaměřit se zejména na současné podmínky pro cestovní ruch, porovnat návštěvnost této oblasti na základě statistických ukazatelů v uplynulých letech. Dále práci zaměřit na analýzu potřeb a požadavků návštěvníků cestovního ruchu. V práci byla použita teoretická část, která představuje obecný základ k řešenému tématu. Následně byla představena celá oblast a její nabídka cestovního ruchu, tedy atraktivity oblasti, existující zařízení a služby cestovního ruchu i podmínky, které bezprostředně s cestovním ruchem nesouvisí, ale cestovní ruch dostatečně ovlivňují. Služby cestovního ruchu bylo třeba dále analyzovat. Bylo provedeno dotazníkové šetření a zjištěn názor návštěvníků na turistické vyžití a kvalitu služeb v této oblasti. Závěr práce byl věnován vyhodnocení analýzy nabídky na Modravsku a přínosům a dopadům, které cestovní ruch této destinaci přináší. Zjištěné informace by mohly hrát klíčovou roli při zdokonalování podmínek cestovního ruchu v této oblasti. Tento velmi atraktivní region je vyhledávaný zejména pro svou rozmanitost a krásu. Každý návštěvník zde může nalézt vše, co hledá. Odpočinek, relaxaci a poznání, sport, pohyb a zábavu, ale i kulturní a společenské zážitky.
Podpora cestovního ruchu na Vodňansku
RÁBOVÁ, Olga
V bakalářské práci bylo dosaženo všech stanovených cílů a to podle daného metodického postupu. V destinaci Vodňansko byly analyzovány složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu. Dále byly analyzovány potřeby a požadavky návštěvníků a vyhodnoceny přínosy a dopady cestovního ruchu na řešené území.Výrazně rozvíjejícími se produkty v dané oblasti je především cykloturistika a pěší turistika, velmi se také zde rozvíjí oblast sportovního rybaření. Již během analýzy současného stavu cestovního ruchu na Vodňansku bylo zřejmé, že nejlepšími a největšími výhodami jsou kvalitní přírodní prostředí a bohatá historie. Z provedeného dotazníkového průzkumu vyplývá, že nejnavštěvovanějšími památkami na Vodňasku je zřícenina hradu Helfenburg, zámek Kratochvíle, poutní místo Lomec a zámek ve městě Protivín. Z průzkumu rovněž vyplývá, že by bylo za potřebí zlepšení a zkvalitnění faktorů jako sportovní a kulturní vyžití návštěvníků, obchodní vybavenost a kvalita stravovacích a ubytovacích zařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.